Χρήσιμα

Τετάρτη 30 Μαρτίου 2016

ΕΡΓΟΔΟΤΙΚΟ ΠΑΡΑΛΗΡΗΜΑ ΠΑΡΑΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΕΣ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ

Το τελευταίο διάστημα πλήθος δημοσιευμάτων υπέρ του πανίσχυρου επιχειρηματικού λόμπι της ιδιωτικής εκπαίδευσης εμφανίζονται σε εφημερίδες και κανάλια του βαθέως κράτους της παραπληροφόρησης. 

Το Βήμα της Κυριακής (27/3/2016), με αφορμή τις προτεινόμενες διατάξεις του υπουργείου Παιδείας  για την ιδιωτική εκπαίδευση, δημοσιεύει άρθρο  της  δημοσιογράφου κ. Παπαματθαίου  με τον ευφάνταστο τίτλο «Η κυβέρνηση κλείνει τα ιδιωτικά σχολεία». Στο άρθρο αυτό υποστηρίζεται,  μεταξύ των άλλων, ότι για τα φροντιστήρια οι προτεινόμενες διατάξεις «απαγορεύουν μαθήματα στις διακοπές Πάσχα και Χριστουγέννων (όπου όλα τα παιδιά παραδοσιακά έκαναν τις επαναλήψεις τους) και διπλασιάζουν τον αναγκαίοι κατώτερο μισθό όλων των εκπαιδευτικών τους σε σχέση με τον υπόλοιπο ιδιωτικό τομέα».

Τα παραπάνω και όσα γενικότερα αναφέρονται στο δημοσίευμα, αποτελούν την πλήρη αντιστροφή της πραγματικότητας προκειμένου να αποτραπούν αναγκαίες βελτιώσεις υπέρ της εργασίας και των σπουδαστών ή οι προτεινόμενες ρυθμίσεις να ακυρωθούν τελείως. Η κ. Μάρνυ Παπαματθαίου ολισθαίνει σε γλωσσικές ακροβασίες όταν ισχυρίζεται ότι επιχειρείται να απαγορευτούν μαθήματα σε ημέρες διακοπών, πράγμα που ήδη απαγορεύεται (δεν το γνωρίζει;) ή όταν ανακοινώνει ότι η κυβέρνηση διπλασιάζει μισθούς εκπαιδευτικών (μακάρι η κυβέρνηση να το έκανε!). Η δημοσιογράφος άραγε όταν γράφει ότι οι μαθητές τις ημέρες διακοπών των φροντιστηρίων παρακολουθούν επαναληπτικά μαθήματα δεν παραδέχεται ότι υπάρχουν επιχειρήσεις που παρανομούν, δηλαδή επιχειρήσεις που ακολουθούν δρόμους αθέμιτου ανταγωνισμού και είναι φορείς μαύρης ή απλήρωτης εργασίας;

Για την καθολική εφαρμογή των εκπαιδευτικών διακοπών και αργιών

Για την υπεράσπισης της αντικειμενική ενημέρωσης οφείλουμε να  πούμε ότι στα φροντιστήρια (κέντρα) ξένων γλωσσών συνεχίζουν να ισχύουν οι ημέρες διακοπών και αργίας οι οποίες έχουν επεκταθεί και στα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης, όπως αυτές παραδοσιακά εφαρμόζονται και  καθορίζονται ρητώς από το 1983 στην εφημερίδα της Κυβερνήσεως (ΦΕΚ 652, τ.Β, 16/11/1983
) με βάση “την ανάγκη καθορισμού ημερών διακοπών και αργίας των φροντιστηρίων ξένων γλωσσών της χώρας για την ομοιόμορφη λειτουργία αυτών. Συγκεκριμένα, οι εκπαιδευτικές διακοπές και αργίες Χριστουγέννων και Πάσχα καθορίζονται από 24 Δεκεμβρίου έως και 7 Ιανουαρίου και από την Μεγάλη Δευτέρα έως και την Κυριακή του Θωμά αντίστοιχα. Οι νέες προτεινόμενες ρυθμίσεις, σε αντίθεση με όσα γράφει η δημοσιογράφος, περιορίζουν σημαντικά τις ημέρες διακοπών και αργιών στην άτυπη εκπαίδευση πράγμα που προκαλεί αντιδράσεις στην εκπαιδευτική κοινότητα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Επισημαίνουμε ότι οι παραπάνω διακοπές που ισχύουν στην τυπική εκπαίδευση (δημόσια ή ιδιωτική) είναι αναγκαίο να ισχύουν καθολικά και να ισχυροποιηθούν στα φροντιστήρια και στα κέντρα ξένων γλωσσών ώστε να υπάρχει ομοιόμορφη λειτουργία της παραγωγής του εκπαιδευτικού έργου και για να εκλείψουν αθέμιτες εργοδοτικές πρακτικές.

Τα μεγάλα εργοδοτικά συμφέροντα επιδιώκουν την μείωση των ημερών των διακοπών ή την κατάργησή τους προκειμένου οι επιχειρήσεις τους να λειτουργούν ανεξέλεγκτα, έξω από παιδαγωγικές αρχές και την υπαγωγής τους στο έλεγχο του υπουργείου Παιδείας, όπως το Σύνταγμα ορίζει για την Παιδεία (άρθρο 16, π. 8) και  την προστασία της εργασίας (άρθρο 22). Θέλουν να μην πληρώνουν ενδεχόμενες υπερωριακές αμοιβές στους εκπαιδευτικούς που καλούνται να εργαστούν για τις ημέρες διακοπών εορτών που ιστορικά ισχύουν στην εκπαίδευση, όσο και να κλείνουν κατά το δοκούν τις επιχειρήσεις τους ώστε να μην καταβάλλουν καθόλου αποδοχές. 

Επιθυμούν την συνεχή αύξηση του ποσοστού του κέρδους τους ενάντια στο εισόδημα των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων τους. Θέλουν να γιγαντώνεται ο αθέμιτος ανταγωνισμός και να επιβάλλονται στην Ελλάδα της κρίσης τα καρτέλ των υψηλών τιμών, όπως πρόσφατα έφερε στο φως η Επιτροπή Ανταγωνισμού. Το λόμπι της ιδιωτικής εκπαίδευσης αντιμετωπίζει τον μαθητή και τον καθηγητή ως μηχανές που του επιφέρουν κέρδος, αντίληψη ασυμβίβαστη με την εκπαίδευση. Όταν, βεβαίως, το περασμένο καλοκαίρι απέναντι στην πιθανότητα επιβολής ΦΠΑ στην ιδιωτική εκπαίδευση, υποστήριζαν με πάθος ότι τα ιδιωτικά σχολεία, τα κέντρα ξένων γλωσσών και τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης δεν είναι επιχειρήσεις και ότι η ιδιωτική εκπαίδευση δεν αποτελεί εμπόρευμα. Οι εργοδοτικές ενώσεις των εκπαιδευτικών επιχειρήσεων εφαρμόζουν δύο μέτρα και δύο σταθμά προκειμένου να διαλύσουν την παραμικρή απόπειρα βελτίωσης των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών.

Για το εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας και την απλήρωτη εργασία

Το δημοσίευμα του Βήματος αναπαράγοντας λογικές «κοινωνικού αυτοματισμού» επιδιώκει να στρέψει τους εργαζόμενους του ιδιωτικό τομέα ενάντια στους εκπαιδευτικούς της άτυπης ιδιωτικής εκπαίδευσης προκειμένου να κάνει ανεκτές τις όσες άδικες ρυθμίσεις προτείνονται για τους εκπαιδευτικούς ή καλύτερα να ακυρώσουν το σύνολο των ρυθμίσεων. Η δημοσιογράφος ισχυρίζεται ότι οι προτεινόμενες ρυθμίσεις δήθεν επιφέρουν διπλασιασμό των αποδοχών, έναντι των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα! Δηλαδή, ούτε λίγο ούτε πολύ, υποστηρίζει ότι οι εργαζόμενοι στα φροντιστήρια θα λαμβάνουν πλέον μικτό βασικό μισθό 1.172 ευρώ έναντι των υποτιμημένων 586 ευρώ που επεβλήθησαν από την τρόικα στον ιδιωτικό τομέα. 


Με μία απλή ματιά στις προτεινόμενες ρυθμίσεις αποδεικνύεται ότι αυτές δεν ρυθμίζουν μισθολογικά θέματα. Η δημοσιογράφος δεν γνωρίζει ότι οι αποδοχές στην άτυπη εκπαίδευση ρυθμίζονται από τις ΣΣΕ όταν αυτές συνάπτονται; Δεν γνωρίζει ότι η εργοδοσία των κέντρων (ξένων) γλωσσών της Αττικής έχει δημιουργήσει ένα σωματείο φάντασμα με συγγενικά της πρόσωπα προκειμένου να επιβάλει αποκλειστικά ωρομίσθια απασχόληση με αποδοχές που κυμαίνονται σε επίπεδα 3,52 – 5,40 ευρώ, ζήτημα που έχει απασχολήσει ακόμα και την Βουλή των Ελλήνων; Δεν γνωρίζει η συντάκτρια των εκπαιδευτικών θεμάτων του ΔΟΛ ότι η ψευδοσύμβαση αυτή θέτει στο επίκεντρο της εκπαίδευσης αποκλειστικά το κέρδος του εργοδότη και την εμπέδωση μαύρου ή καλύτερα κίτρινου συνδικαλισμού στην χώρα;

Για την αποκαταστήσουμε την αλήθειας οφείλουμε να αναφέρουμε ότι για τα φροντιστήρια (κέντρα) ξένων γλωσσών η προτεινόμενη ρύθμιση αυξάνει το εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας (από 18 σε 21 ώρες) έναντι του υπαγορευμένου από τις ιστορικά γνήσιες ΣΣΕ τις οποίες μάλιστα συνυπέγραψαν οι εργοδοτικές ομοσπονδιακές ενώσεις, ενώ για τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης παραμένει το ίδιο (21 ώρες). Η δημοσιογράφος παραπληροφορεί και με ιδιαίτερη επιδεξιότητα ξεχνάει το γεγονός ότι οι καθηγητές εργάζονται, πέρα του διδακτικού τους προγράμματος, για πάρα πολλές ώρες απλήρωτης εργασίας που αντιστοιχούν σε σεμινάρια επιμόρφωσης, σε ενημερώσεις γονέων, στην προετοιμασία του εκπαιδευτικού υλικού, ασκήσεων, τεστ, στην διόρθωση διαγωνισμάτων και εργασιών, σε εκδηλώσεις της κάθε εκπαιδευτικής μονάδας κ.λπ.

Τα έντυπα και τα κανάλια του βαθέως κράτους της παραπληροφόρησης δεν γνωρίζουν άραγε ότι η συντριπτική πλειοψηφία των δεκάδων χιλιάδων εργαζομένων στην άτυπη εκπαίδευση εργάζεται σε γενικευμένο καθεστώς μερικής απασχόληση, με ατομικές, συμβάσεις ορισμένου χρόνου, με υποτιμημένα ένσημα και με εξευτελιστικές μηνιαίες αποδοχές που δεδομένου και της φύσης της εργασίας είναι κατώτερες από τον βασικό μηνιαίο μισθό; Δεν γνωρίζουν άραγε ότι τα ζητήματα αυτά, παρά τις φιλότιμες προσπάθειες των εκπαιδευτικών που συχνά αναγκάζονται να κάνουν παράλληλα άλλες δουλειές για να επιβιώσουν, θέτουν σε κίνδυνο την ποιότητα του παραγόμενου εκπαιδευτικού έργου και αναντίστοιχο των προσδοκιών των σπουδαστών και των καταβαλλομένων  διδάκτρων;

Το ερώτημα

Η δημοσιογράφος του ΔΟΛ -
στο πρόσφατο παρελθόν ο ΔΟΛ υπήρξε μέτοχος της μεγάλης εμπορικής εκπαιδευτικής εταιρείας LINGUAPHONE - αναρωτιέται αν «στην Ελλάδα της κρίσης η εκπαίδευση πρέπει να έχει επίκεντρο του ενδιαφέροντος και της παρέμβασής της τον μαθητή ή τον εκπαιδευτικό». Ωστόσο το σωστό ερώτημα που πρέπει να τίθεται είναι αν στην Ελλάδα της κρίσης της ανασφάλιστης εργασίας, της διαπλοκής και των επιχειρηματικών λόμπι, θα πρέπει η εκπαίδευση να έχει στο επίκεντρο του ενδιαφέροντός της τον μαθητή και τον εκπαιδευτικό ή την αύξηση του ποσοστού κέρδους του επιχειρηματία σε βάρος των μαθητών και των γονέων; Μέχρι πότε θα συνεχιστούν οι πρακτικές της φοροδιαφυγής και εισφοροδιαφυγής, της μαύρης, απλήρωτης και υποτιμημένης εργασίας στην ιδιωτική εκπαίδευση; Μέχρι πότε ο σπουδαστής θα αντιμετωπίζεται ως πελάτης, ο εκπαιδευτικός ως άβουλο μηχανικό εξάρτημα και το αποτέλεσμα της εκπαιδευτικής διαδικασίας ως εμπόρευμα για την αύξηση του ποσοστού κέρδους του εργοδότη; Οι εκπαιδευτικοί παρέχουν το εκπαιδευτικό έργο ή οι ιδιωτικές εκπαιδευτικές επιχειρήσεις; 




Τετάρτη 23 Μαρτίου 2016

ΠΑΡΕΜΒΑΣΗ ΤΗΣ ΕΝΩΤΙΚΗΣ ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑΣ ΣΤΗΝ ΟΙΕΛΕ

Αντιπροσωπία μελών της Ενωτικής Πρωτοβουλίας καθηγητών ξένων γλωσσών πήγε εχθές στα γραφεία της Ομοσπονδίας Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ) και συνάντηση μέλη της διοίκησής της στα οποία εξέθεσε και κατέθεσε εγγράφως για μια ακόμα φορά τις θέσεις του συνδικαλιστικού σχήματος για την επικείμενη νομοθετική πρωτοβουλία της κυβέρνησης σχετικά με την ιδιωτική εκπαίδευση, τα φροντιστήρια μέσης εκπαίδευσης και τα κέντρα ξένων γλωσσών. 

Διατράνωσε για μία ακόμα φορά ότι η Ομοσπονδία οφείλει να υπερασπιστεί τις κατακτήσεις των εργαζομένων στα κέντρα ξένων γλωσσών, που ιστορικά ρυθμίζονται στις επάλληλες ΣΣΕ και τις οποίες η ίδια η Ομοσπονδία υπογράφει, καθώς και να παλέψει για καλύτερους όρους εργασίας για όλον τον κλάδο.

Συγκεκριμένα, τόσο για τις ημέρες αργίας έκανε σαφές ότι οποιαδήποτε συρρίκνωση τους πέρα από όσα ρυθμίζει η ισχύουσα Υπουργική Απόφαση Δ5/5500/4-11-1983 (ΦΕΚ 652, τ. B' 16/11/1983) σημαίνει κατ' ουσίαν υιοθέτηση εργοδοτικών θέσεων.

Για το εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας απαίτησε την νομοθετική ρύθμιση των 18 ωρών όπως αυτό ρυθμίζεται από τις γνήσιες ΣΣΕ του κλάδου, καθότι στον ιδιωτικό τομέα μια αύξηση ωραρίου ή κλιμακούμενου ωραρίου (όπως ισχύει σήμερα στην δημόσια εκπαίδευση) θα έθετε σε κίνδυνο εργαζόμενους με προϋπηρεσία και θα δημιουργούσε αυξητική τάση σε ανέργους μεγαλύτερων ηλικιών και στους έχοντες πολυετή προϋπηρεσία. Επιπλέον, ετέθη το ζήτημα του υπολογισμού του ωρομισθίου σε σχέση με τα ισχύοντα στην εκπαιδευτική κοινότητα και όχι με γνώμονα τις βασικές μηνιαίες υποτιμημένες απολαβές ανειδίκευτου που προβλέπει η ΕΓΣΣΕ (586 ευρώ μικτά) και επιβάλλουν οι εργοδοτικές ενώσεις με πρακτικές "κίτρινου" συνδικαλισμού. 

Η Ενωτική Πρωτοβουλία κατέθεσε σχετικά υπόμνημα και ζήτησε επειγόντως την άμεση ενημέρωση όλων των μελών του Δ.Σ. της Ομοσπονδίας καθώς και την προβολή και διεκδίκηση από την πλευρά της Ομοσπονδίας των προαναφερθέντων αιτημάτων των εργαζομένων στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών.

Τέλος, κατά την συζήτηση που αναπτύχθηκε, υπενθύμισε τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει η ηγεσία της ΟΙΕΛΕ στο πρόσφατο συνέδριο της γα τα δίκαια αιτήματα των εργαζομένων καθηγητών στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών για τα οποία παλεύουν εδώ και χρόνια, καθώς και την από 24/6/2015 "ξεχασμένη" ομόφωνη απόφασή της με την οποία διεκδικούσε να παραμείνουν οι ημέρες αργίας ως έχουν και να μην γίνει καμία περικοπή: http://www.oiele.gr/apofasi-ds-oiele-1/


Τα μέλη της Ενωτικής Πρωτοβουλίας αποχωρώντας ζήτησαν να έχουν άμεση πληροφόρηση και ενημέρωση για τις εξελίξεις, καθώς και να συγκληθεί άμεσα έκτακτο ΔΣ της ΟΙΕΛΕ.



Δευτέρα 21 Μαρτίου 2016

ΑΡΘΡΟ ΤΗΣ ΕΦΗΜΕΡΙΔΑΣ ΤΩΝ ΣΥΝΤΑΚΤΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΑΓΓΕΛΘΕΙΣΑ ΡΥΘΜΙΣΗ ΣΤΗΝ ΙΔΙΩΤΙΚΗ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΉ

Αυστηρή εποπτεία για τις εργασιακές σχέσεις

frodistrio.jpg

ΦροντιστήριοΥπ. Παιδείας: Πιο δύσκολες οι απολύσεις στην ιδιωτική εκπαίδευση

Αυστηρότερο καθεστώς απολύσεων στα ιδιωτικά σχολεία και επανακαθορισμός των εργασιακών σχέσεων των εκπαιδευτικών στα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών προκρίνεται από το υπουργείο Παιδείας με τη νομοθετική ρύθμιση που αναμένεται να τεθεί σε δημόσια διαβούλευση μέσα στην εβδομάδα.
Με αυτή τη ρύθμιση ουσιαστικά αποκαθίσταται η συνταγματική νομιμότητα στον χώρο της ιδιωτικών σχολείων και βελτιώνεται η παρεχόμενη εκπαίδευση.
Σύμφωνα με πληροφορίες, το υπουργείο Παιδείας αναλαμβάνει την εποπτεία των ιδιωτικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, καθώς και τις εργασιακές σχέσεις των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που βρίσκονται στην ευθύνη του υπουργείου Εργασίας, γεγονός που τους διασφαλίζει από αυθαίρετες απολύσεις, με τον παράλληλο έλεγχο από τα κατά περίπτωση αρμόδια υπηρεσιακά συμβούλια εκπαίδευσης.
Πιο συγκεκριμένα:
1. Ο ιδιοκτήτης μπορεί να καταγγείλει τη σύμβαση ενός εκπαιδευτικού κατά τη διάρκεια του πρώτου έτους υπηρεσίας ή κατά τη λήξη της διετίας.
2. Μετά την πάροδο της τετραετίας η σύμβαση δύναται να καταγγελθεί μόνο εφόσον υπάρχει αιτιολογημένη διαταραχή του εκπαιδευτικού κλίματος και πάντα με την έγκριση του τριμελούς συμβουλίου που θα αποτελείται από εκπροσώπους των ιδιοκτητών των σχολείων, των συνδικαλιστών εκπαιδευτικών και ενός μέλους του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής.
3. Κατά τη λήξη της τετραετίας, ο ιδιοκτήτης μπορεί να καταγγείλει χωρίς αιτιολογία τη σύμβαση του 33% των εκπαιδευτικών που συμπληρώνουν εξαετή υπηρεσία.
Ο σχεδιασμός του υπουργείου απαγορεύει τη λειτουργία εσωτερικών φροντιστηρίων εντός των ιδιωτικών εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, αντικαθιστώντας τα με εποπτευόμενες από το ίδιο σχολικές δράσεις, γεγονός που προκαλεί τις αντιδράσεις των σχολαρχών:
«Η νομοθετική ρύθμιση ξεκινάει με μία απαγόρευση και συνεχίζει με πάμπολλα “δεν επιτρέπεται”. Θέλει να εξαλείψει κάθε μορφή σύγκρισης με το δημόσιο σχολείο έτσι ώστε όλες οι εκπαιδευτικές δραστηριότητες στην Ελληνική Δημοκρατία να είναι φτωχές και ισοπεδωμένες», δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο Χαράλαμπος Κυραϊλίδης, πρόεδρος του Συνδέσμου Ιδρυτών Ελληνικών Ιδιωτικών Εκπαιδευτηρίων.
«Καταστρατηγείται το βασικό δικαίωμα των γονέων για επιλογή σχολείου και για την αξιολόγηση αυτού. Καταστρατηγείται ουσιαστικά αυτό που έκανε ο ίδιος ο πρωθυπουργός, που επέλεξε -αφού πρώτα αξιολόγησε- να στείλει τα παιδιά του να φοιτήσουν σε ιδιωτικό σχολείο».
Από την πλευρά της, η Ομοσπονδία Ιδιωτικών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδας θεωρεί ότι η επικείμενη νομοθετική ρύθμιση είναι σε θετική κατεύθυνση, καθώς όπως λέει θέτει φραγμούς στη φροντιστηριοποίηση των σχολείων και καταπολεμά τη μαύρη εργασία.
«Με τις νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, που ελπίζουμε να ψηφιστούν με τη μεγαλύτερη δυνατή πλειοψηφία, επιτυγχάνεται η διευκόλυνση των σχολείων να διεξάγουν περισσότερες δραστηριότητες, χωρίς γραφειοκρατικά κωλύματα, μια και πλέον χρειάζεται απλώς η απόφαση του Διευθυντή Εκπαίδευσης. Επομένως, η λυσσαλέα αντίδραση των σχολαρχών και των προσκείμενων σε αυτών ΜΜΕ περί δήθεν απαγόρευσης δραστηριοτήτων γίνεται για έναν και μόνο λόγο: διότι οι ιδιοκτήτες των ιδιωτικών σχολείων θέλουν να αποφευχθεί ο έλεγχος του υπουργείου για να συνεχίσουν να μην πληρώνουν τους εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε αυτές τις δράσεις ή να τους δίνουν “μαύρα” χρήματα, κάτω από το τραπέζι. Η νομοθετική ρύθμιση χτυπά τη μαύρη ανασφάλιστη εργασία και τη φοροδιαφυγή και γι’ αυτό ένα μέρος των σχολαρχών είναι στα κάγκελα. Γιατί θέλουν να συνεχίσουν να θησαυρίζουν εις βάρος των γονέων, των εργαζομένων και των ταμείων του κράτους», μας λέει ο γενικός γραμματέας της ΟΙΕΛΕ, Γιώργος Χριστόπουλος.
Και μας υπενθυμίζει τα αποτελέσματα της τελευταίας έρευνας του ΙΝΕ της ΓΣΕΕ σχετικά με το ποσοστό (96,90%) των ιδιωτικών εκπαιδευτικών που συμμετέχουν αμισθί σε δραστηριότητες εντός των ιδιωτικών σχολείων, οι οποίες εκτείνονται πέραν του υποχρεωτικού διδακτικού ωραρίου τους.

Ωράρια και ένσημα

Σε ό,τι αφορά τα φροντιστήρια και τα Κέντρα Ξένων Γλωσσών (ΚΞΓ), το υπουργείο Παιδείας θεωρεί ότι είναι απαραίτητος ο έλεγχος του αναλυτικού προγράμματος και των σχέσεων εργασίας των εκπαιδευτικών από τις κατά τόπους διευθύνσεις εκπαίδευσης, προκειμένου να εξασφαλίζεται η παιδαγωγική επάρκεια και η νομιμότητά τους, ενώ πρωταρχικός του στόχος είναι η καταπολέμηση της μαύρης και αδήλωτης εργασίας.
Στο πλαίσιο αυτό θεωρείται αναγκαίος ο καθορισμός του πλήρους ωραρίου και των ενσήμων των εργαζομένων στα φροντιστήρια και τα ΚΞΓ.
Οι εργαζόμενοι στα ΚΞΓ διαφωνούν με τον περιορισμό των αργιών των Χριστουγέννων (24η Δεκεμβρίου - 2η Ιανουαρίου) και του Πάσχα (Μεγάλη Πέμπτη-Τρίτη του Πάσχα) καθώς όπως λένε αντικρούει σε όσα ισχύουν παραδοσιακά, βάσει όσων ορίζονται στις Συλλογικές Συμβάσεις Εργασίας και τις σχετικές εγκυκλίους (Δ5/5500/4-11-1983 και Δ5/3239/1-6-1989) και ευθυγραμμίζεται απόλυτα με τα εργοδοτικά συμφέροντα.
Διαφωνία εντοπίζεται επίσης και στο εβδομαδιαίο ωράριο πλήρους διδασκαλίας, το οποίο ορίζεται στις 21 ώρες.
«Από τη στιγμή που δεν υπάρχει θεσμικό πλαίσιο υπογραφής Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας, οι εργοδότες θα διαιρούν το εβδομαδιαίο ωράριο εργασίας με τις βασικές μηνιαίες αποδοχές της Εθνικής Γενικής Συλλογικής Σύμβαση Εργασίας.
Αν ο βασικός μισθός της ΕΓΣΣΕ (586 ευρώ) διαιρεθεί με τις 21 ώρες/εβδομάδα προκύπτουν 6,65 ευρώ για κάθε ώρα απασχόλησης έναντι των 7,81 ευρώ που προκύπτουν από τη 18ωρη απασχόληση που ισχύει σήμερα.
Μιλάμε δηλαδή για μισθολογική απώλεια 1,16 ευρώ (περίπου 15%) για κάθε ώρα απασχόλησης, καθώς και ανάλογη απώλεια για την κοινωνική ασφάλιση», μας λέει ο Βαλάντης Καμπράγκος, εκφράζοντας την άποψη της Ενωτικής Πρωτοβουλίας του Συλλόγου Εργαζομένων στην Ιδιωτική Εκπαίδευση Ν. Αττικής «Ο Βύρωνας».
Ο Σύλλογος Εργαζομένων στα Φροντιστήρια Καθηγητών δεν έχει καταλήξει ακόμη στη στάση που θα κρατήσει.
Εφημερίδα των Συντακτών:
https://www.efsyn.gr/arthro/aystiri-epopteia-gia-tis-ergasiakes-sheseis

ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΕΡΑΣΠΙΣΗ ΤΩΝ ΣΥΝΑΔΕΛΦΩΝ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΣΕΦΚ

Ο Σύλλογος Εργαζομένων στα Φροντιστήρια Καθηγητών (ΣΕΦΚ) καλεί σε συγκέντρωση αλληλεγγύης και αντίστασης, τη Δευτέρα 28 Μάρτη, στις 9.00 π.μ. στα δικαστήρια της πρώην σχολής Ευελπίδων, όπου πρόκειται να επανασυζητηθεί η αίτηση ασφαλιστικών μέτρων που είχε υποβάλει ο ιδιοκτήτης του Φροντιστηρίου «Πρίσμα» Βασίλειος Γκούμας, με την οποία απαιτούσε να απαγορευτεί στο εργατικό σωματείο, στην απολυμένη πρόεδρο του και σε άλλα μέλη του ΔΣ η πραγματοποίηση συγκεντρώσεων έξω από το φροντιστηρίου και σε ακτίνα περιμετρικά μικρότερη των 200 μέτρων με απειλή χρηματικής ποινής 5.000 ευρώ και προσωπική κράτηση 1 μηνός σε κάθε φυσικό πρόσωπο και για κάθε παραβίαση της εκδοθησόμενης απόφασης…

Αξίζει να υπενθυμίσουμε ότι η συνάδελφος είχε απολυθεί στις 9/5/2014 επειδή προσέφυγε στην Επιθεώρηση Εργασίας για να της καταβληθούν οφειλόμενες αποδοχές περίπου 2 ετών. Η απαίτηση του εργοδότη να εκδοθεί προσωρινή διαταγή ώστε να απαγορευτούν οι συγκεντρώσεις αλληλεγγύης έξω από το φροντιστήριο απορρίφθηκε στις 7/10/2014, ενώ η κύρια υπόθεση εκδικάστηκε στις 5/11/2014, χωρίς να εκδοθεί απόφαση για 17 μήνες.

Στο μεταξύ, στις 14/1/2016, εκδόθηκε η απόφαση 147/2016 του Μονομελούς Πρωτοδικείο Αθηνών σχετικά με την αγωγή της απολυμένης κατά της εργοδοσίας με την οποία ζητούσε την επαναπρόσληψή της. Η προσωρινά εκτελεστή απόφαση δικαιώνει απολύτως την εργαζόμενη αφού αναγνωρίζει ως άκυρη την από 9/5/2014 καταγγελία της σύμβασης εργασίας, απειλεί με χρηματική ποινή 100 ευρώ για κάθε ημέρα άρνησης του εργοδότη να συμμορφωθεί προς την απόφαση και τον υποχρεώνει να καταβάλει στην συνάδελφο το ποσό των 2.977,44 ευρώ με τους νόμιμους τόκους, το οποίο αφορά μισθούς υπερημερίας, καθώς και αποκατάσταση ηθικής βλάβης. Επιπλέον, δέχεται την πρόσθετη παρέμβαση του ΣΕΦΚ και επιβάλει σε βάρος του εργοδότη τη δικαστική δαπάνη όχι μόνο της συναδέλφου (250 ευρώ), αλλά του σωματείου (140) ευρώ.

Όπως σημειώνει ο ΣΕΦΚ ο ιδιοκτήτης του φροντιστηρίου «Πρίσμα», αν και έχουν περάσει 18 μήνες από την τελευταία συγκέντρωση αλληλεγγύης του ΣΕΦΚ έξω από το φροντιστήριο, στις 21/1/2016 κατέθεσε δικόγραφο σχετικά με την επανασυζήτηση της αίτησης ασφαλιστικών μέτρων, δηλαδή 7 μέρες μετά την έκδοση της απόφασης για την επαναπρόσληψη της συναδέλφου, προκειμένου να επιδιώξει το δικαστήριο στις 28/3/2016 να εκδώσει μία προληπτικού και φρονηματικού χαρακτήρα δικαστική απόφαση για την απαγόρευση συγκεντρώσεων και, ταυτόχρονα, συνιστά συνέχιση της αδιάλλακτης στάσης του να μην επαναπροσλάβει τη συνάδελφο.

Η Ενωτική Πρωτοβουλία καθηγητών ξένων γλωσσών συμμετέχει στην συγκέντρωση αλληλεγγύης και αντίστασης, τη Δευτέρα 28 Μάρτη, στις 9.00 π.μ. ενάντια στην εργοδοτική ασυδοσία, τις εκδικητικές συνδικαλιστικές διώξεις και την ποινικοποίηση της εργατικής διεκδίκησης.

Εδώ η σχετική ανακοίνωση του ΣΕΦΚ με το πλήρες ιστορικό της υπόθεσης και του αγωνιστικού καλέσματος.

Προσθήκη 28/3: Αναβλήθηκε για την Παρασκευή 3 Ιούνη, στις 9.00μμ, η εκδίκαση της απόπειρας ποινικοποίησης της συνδικαλιστικής δράσης


Τετάρτη 16 Μαρτίου 2016

ΡΥΘΜΙΣΗ Η' ΑΠΟΡΡΥΘΜΙΣΗ ΓΙΑ ΤΑ ΚΕΝΤΡΑ ΞΕΝΩΝ ΓΛΩΣΣΩΝ;

Να μπει φραγμός στις αντικοινωνικές εργοδοτικές πρακτικές

Οι ιδιοκτήτες της ιδιωτικής εκπαίδευσης, των φροντιστηρίων και των κέντρων ξένων γλωσσών προσπαθούν να μπει στο αρχείο οποιαδήποτε νομοθετική πρωτοβουλία ρύθμισης των όρων εργασίας των εργαζομένων καθηγητών που εργάζονται σε μεσαιωνικές συνθήκες εργασίας ή προσπαθούν να είναι τέτοια η ρύθμιση ώστε να μην υπηρετεί τον κόσμο της εργασίας και τους σπουδαστές.

Η Ενωτική Πρωτοβουλία έχει διαμηνύσει και διατυπώσει τις απόψεις της για την επείγουσα ανάγκη της ρύθμισης του πλαισίου λειτουργίας των κέντρων ξένων γλωσσών με γνώμονα την προστασία της εργασίας και των μαθητών. Έχει διατυπώσει και προωθήσει τις δίκαιες και ρεαλιστικές θέσεις των εργαζομένων για την εφαρμογή του πλήρους 18ωρου εβδομαδιαίου ωραρίου εργασίας, για την θεσμοθέτηση των ημερών αργίας των εορτών όπως αυτές ορίζονται από την ισχύουσα υπουργική απόφαση Δ5/5500/83 (ΦΕΚ τ. Β’, 652/16-11-1983), την καταπολέμηση της ανασφάλιστης εργασίας, την φοροδιαφυγή, κ.α. Απέναντι στο "ρεαλισμό" που προωθούν οι εργοδοτικές ενώσεις με τις σκοτεινές πρακτικές του «κίτρινου» συνδικαλισμού, στο μικτό ωρομίσθιο πείνας των 3,52-5,50 ευρώ, στις "κοινωνικές ισορροπίες" που προσπαθεί να διατηρήσει η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, και γενικά απέναντι σε όσα προβλέπει ή απορρυθμίζει το άρθρο 48 του πολυνονομοσχεδίου για την εκπαίδευση που τελικά δεν εισήχθηκε προς ψήφιση στην ολομέλεια της Βουλής από την πρώτη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ. Βλέπε εδώ.

Σκοπός των εργοδοτών είναι η παγίωση της απορρύθμισης των εργασιακών σχέσεων εργασίας, η διαιώνιση της ανομίας, της εισφοροδιαφυγής, της μαύρης εργασίας, των ωρομισθίων πείνας και η απαξίωση της κοινωνικής ασφάλισης με την εφαρμογή μνημονιακών πολιτικών, ενδεχομένως και από μία νομοθετική ρύθμιση κομμένη και ραμμένη στις απαιτήσεις τους.

Είναι τυχαίο άλλωστε ότι ο πρόεδρος του Πανελληνίου Συνδέσμου Ιδιοκτητών Κέντρων Ξένων Γλωσσών-Europalso κ. Ζηκόπουλος, από ένθερμος υποστηρικτής του Άδωνη Γεωργιάδη, συνομιλεί όπου βρεθεί και όπου σταθεί με στελέχη της κυβέρνησης και εύχεται επιτυχία στο έργο της;  Ενδεικτικά δείτε εδώ.

Για την ανομία που επικρατεί στα φροντιστήρια η Ομοσπονδία Ιδιοκτητών Εκπαιδευτικών Λειτουργών Ελλάδος (ΟΙΕΛΕ) την Τρίτη (15/3) έδωσε στη δημοσιότητα γραπτή σχετική παραδοχή ιδιοκτήτη μεγάλης αλυσίδας φροντιστηρίων. Δείτε εδώ.

Πολλούς μήνες πριν, η Ενωτική Πρωτοβουλία καθηγητών ξένων γλωσσών είχε αναφερθεί σε ανάλογες προφορικές δημόσιες δηλώσεις του συγκεκριμένου εργοδότη που σημειώνουμε ότι πληρώνει με ψίχουλα τους εργαζόμενους. Δείτε εδώ.

15/3/2016