Χρήσιμα

Τετάρτη 29 Δεκεμβρίου 2010

Η ιστορία του ΠΚγ και η προσπάθεια καταστρατήγησης του κύρους του στην εποχή του Μνημονίου

Το πλαίσιο
Το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας θεσμοθετήθηκε με το Νόμο 2740/1999 (ΦΕΚ 186 τ. Α'). Οι εξετάσεις οργανώνονται από τη Διεύθυνση Πιστοποίησης της Γνώσης ξένων Γλωσσών του υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων.

Το ΚΠΓ θεσμοθετήθηκε ώστε να πιστοποιεί τη γνώση της ξένης γλώσσας σε έξι επίπεδα, όπως έχουν προσδιορισθεί με βάση την κλίμακα επιπέδων γλωσσομάθειας του Συμβουλίου της Ευρώπης και περιγράφονται στο Κοινό Πλαίσιο Αναφοράς για τις γλώσσες.

Η υλοποίησή του άρχισε μόλις τον Απρίλη του 2003, όταν διενεργήθηκαν οι πρώτες εξετάσεις επιπέδου Β2 («καλή γνώση») στη γαλλική και ιταλική γλώσσα. Στην επόμενη εξεταστική περίοδο του Νοεμβρίου 2003 διενεργούνται εξετάσεις, εκτός από τη γαλλική και ιταλική, και στην αγγλική και γερμανική γλώσσα, από τον Νοέμβριο 2008 δε διενεργούνται εξετάσεις επιπέδου Β2 και στην ισπανική.

Σήμερα οι εξετάσεις διεξάγονται δύο φορές το χρόνο, τον Μάιο και το Νοέμβριο στηριζόμενες στον μηχανισμό των εξετάσεων πρόσβασης στην Τριτοβάθμια εκπαίδευση.

Οι εξεταζόμενες γλώσσες, πλέον, είναι τέσσερις: Αγγλικά, Γερμανικά, Ιταλικά Ισπανικά (στα ισπανικά έχουν οργανωθεί εξετάσεις μόνο για τα επίπεδα Β2, Γ1).

Τα χορηγούμενα πιστοποιητικά είναι αναγνωρισμένα από την Ελληνική Δημόσια Διοίκηση, περιλαμβάνονται στο «προσοντολόγιο» του ΑΣΕΠ και αναγνωρίζονται ως τεκμήριο γλώσσας στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα της χώρας.

Τα εξεταζόμενα επίπεδα είναι έξι: Α1 «στοιχειώδης γνώση» και Α2 «βασική γνώση» (σε ένα ενιαίο διαβαθμισμένο τεστ Α) - Β1 «μέτρια γνώση» - Β2 «καλή γνώση» - Γ1 «πολύ καλή γνώση» - Γ2 «άριστη γνώση».

Φαίνεται ότι έχει, ήδη, σχεδιασθεί η πλήρης ανάπτυξη του συστήματος έτσι ώστε σύντομα να εξετάζονται και να πιστοποιούνται όλα τα επίπεδα γλωσσομάθειας (δηλαδή και τα 6) σε διαβαθμισμένο τεστ.

Να σημειωθεί ότι για το επίπεδο Γ2 δεν έχουν διενεργηθεί ποτέ εξετάσεις λόγω του ζητήματος που προκύπτει με την επάρκεια διδασκαλίας που θα πρέπει να χορηγείται στους κατόχους του επίπεδου, όπως συμβαίνει με άλλες σχετικές πανεπιστημιακές πιστοποιήσεις.

Όμως,
ιδιαίτερα τα τελευταία χρόνια γίνεται συστηματική υποβάθμιση της εργασίας όλων εκείνων που συμβάλλουν στην επιτυχία του θεσμού, με τις μειώσεις των απολαβών τους και τις αδικαιολόγητα μεγάλες καθυστερήσεις καταβολής των αποζημιώσεών τους. Το υπουργείο Παιδείας φαίνεται ότι μεθοδευμένα καταστρατηγεί το κύρος του θεσμού προκειμένου να ευνοηθούν και πάλι οικονομικά ιδιωτικά συμφέροντα αλλοδαπών πανεπιστημιακών οργανισμών και άλλων φορέων διαμέσου των οποίων διενεργούνται ανάλογες εξετάσεις.

Πέτρος Λ.

Διαβάστε παρακάτω δύο αξιόλογα κείμενα
1) Αμοιβές Κρατικού Πιστοπιοιτικού Γλωσσομάθειας. Μια ακόμη κοροϊδία.
Πηγή: http://www.alfavita.gr/artro.php?id=18281 και
2) Ο.Λ.Μ.Ε. Παρέμβαση προ το Υπουργείο Παιδείας: "Αμοιβές εκπαιδευτικών για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας".

Πηγή: http://olme-attik.att.sch.gr/files/ypomn/KPG22122010.pdf


Αμοιβές Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας. Μία ακόμη κοροϊδία, της Ελένης Παπαδοπούλου

Για πρώτη φορά μετά από τόσα χρόνια διοργάνωσης του Κρατικού Πιστοποιητικού Γλωσσομάθειας, το Υπουργείο μας έχει αφήσει από τις εξετάσεις του Μαϊου οκτώ μήνες απλήρωτους να περιμένουμε αν, πότε και πόσο θα πληρωθούμε. Πληροφορήθηκα πρόσφατα από το αρμόδιο γραφείο πως τα χαρτιά που είχανε στείλει στο Υπουργείο Οικονομικών για υπογραφή από το καλοκαίρι μόλις πριν λίγες ημέρες τα λάβανε υπογεγραμμένα. Η αλήθεια είναι πως το χέρι των Υπουργών παθαίνει εύκολα αγκύλωση όταν είναι να υπογράψει αμοιβές τρεις και εξήντα. Όταν είναι να υπογράψει τις συμβάσεις των εκατοντάδων χιλιάδων ευρώ των αεριτζήδων και τις αμοιβές των επιτροπών των δικών τους καθώς και νέους φόρους δεν έχει κανένα πρόβλημα. Το γεγονός πως ο υφυπουργός Οικονομικών είχε πάθει αγκύλωση και καθυστέρησε να υπογράψει έχει ως αποτέλεσμα να μην μπορούμε να πληρωθούμε τώρα, αλλά να πάμε για το 2011 γενικώς και αορίστως.

Με πληροφόρησαν επίσης πως έγιναν περικοπές. Ως εξεταστές παίρναμε 85 ευρώ για την συμμετοχή και 2,5 ευρώ για το κάθε παιδί που εξετάζαμε, μικτά. Ποσά που ήταν ήδη σχετικά μικρά καθώς συμπληρώνανε και διάφορα όπως πχ. το ξενοδοχείο, για το οποίο, αν είναι δυνατόν, έδιναν 35 ευρώ. Τα 85 ευρώ έγιναν 45 και το 2,5 ευρώ έγινε 2, πάντα μικτά μιλάμε. 40 ευρώ κάτω και μισό ευρώ λιγότερα από την εξέταση κάθε μαθητή είναι οι περικοπές.

Το να ρωτήσω αν υπάρχει τσίπα είναι ρητορική ερώτηση. Οπότε ερωτώ το Υπουργείο τα ακόλουθα. Νομίζετε πως θα ξανασυμμετέχει κανείς στις εξετάσεις με αυτές τις αμοιβές και με την κοροϊδία που έχετε κάνει σημαία της «πολιτικής» σας; Τα εξέταστρα του ΚΠΓ που τα αυξήσατε δεν καλύπτουν τα έξοδα των εξετάσεων; Όπως ξέρετε τα παρακαλύπτουν, αλλά έχετε και άλλα έξοδα. Γιατί π.χ. από πού θα βγάλετε την συνεισφορά του Δημοσίου για τις πληρωμές των 500.000 και 600.000 ευρώ των συμβούλων σας, για τις καμπάνιες και τις προμήθειες άχρηστου ηλεκτρονικού εξοπλισμού; Μας ξεζουμίζετε για να πληρώνονται οι αεριτζήδες. Και η γυφτιά σας φτάνει μέχρι το σημείο να κόψετε μισό ευρώ από τον κάθε εξεταστή λες και με αυτό το μισό ευρώ σωθήκαμε. Πόσα γλυτώσατε αλήθεια; Στην καλύτερη περίπτωση να εξετάσουμε 20 μαθητές, 10 ευρώ δηλαδή κάνατε οικονομία από τον καθένα μας (αν εξέτασε 20 μαθητές, γιατί πολλοί συνάδελφοι εξετάζουν και λιγότερους). 10 ευρώ στην καλύτερη περίπτωση συν τα 40, γλυτώσατε ένα πενηντάρικο, όταν ο κάθε μαθητής πληρώνει 60, 70 και 80 ευρώ εξέταστρα, τα οποία υπερκαλύπτουνε το κόστος των εξετάσεων. Να σημειωθεί πως το ΚΠΓ είναι έργο χρηματοδοτούμενο και από ευρωπαϊκά κονδύλια. Από την μία εισρέει το χρήμα άφθονο από την άλλη πληρώνουμε τους εκπαιδευτικούς, που κάνουν τις εξετάσεις και την δουλειά τους, με ψίχουλα λες και είναι ζητιάνοι. Κανείς από εμάς δεν συμμετείχε στο ΚΠΓ για να γίνει πλούσιος. Άλλωστε οι αμοιβές δεν ήταν και ιδιαίτερα υψηλές. Αυτό όμως δεν σημαίνει πως θα δουλεύουμε και τσάμπα, ούτε πως θα ανεχτούμε πλέον την πολιτική που έχετε υιοθετήσει τύπου «έλα να δουλέψεις με τόσα, αλλά τελικά μετά από καιρό αποφασίζω πως θα σου δώσω όσα θέλω εγώ και όποτε θέλω».

Το πρόβλημα είχε φανεί από τον Μάιο και επειδή πολλοί καταλάβαμε τί θα γινόταν δεν πήγαμε στις εξετάσεις του Νοεμβρίου. Κάποιοι συνάδελφοι που συμμετείχαν τον Νοέμβριο βλέπω τώρα να παραπονιούνται. Τί να πω; Όταν έχεις δει πως το Υπουργείο επανειλημμένως κοροϊδεύει, άλλες αμοιβές λέει και άλλες πληρώνει, γιατί συμμετέχεις σε μία τέτοια διαδικασία; Γιατί δέχεσαι να δουλέψεις για κάποιον όταν δεν ξέρεις πόσο και πότε θα σε πληρώσει και όταν έχεις αποδείξεις πως είναι κακοπληρωτής; Για έναν ιδιώτη θα το έκανες; Γιατί το κάνεις για το Δημόσιο; Γιατί δέχεσαι να σου πατάνε την αξιοπρέπεια και να σε αμοίβουν σαν ζητιάνο; Ασε τους να κάνουν τις εξετάσεις μονοι τους. Να πάει η κα Διαμαντοπούλου να εξετάσει τα Αγγλικά, που της αρέσουν κιόλας, να πάνε οι σύμβουλοι της, που είναι και καλοπληρωμένοι να κάνουν και επιτηρήσεις, να οργανώσουν το εξεταστικό κέντρο, να εξετάσουν και τους μαθητές. Με τα λεφτά που παίρνουν μπορούσαν να οργανώνουν εξετάσεις ΚΠΓ τουλάχιστον για μία εικοσαετία. TA ΚΟΡΟΙΔΑ ΤΕΛΟΣ. Τώρα αν κάποιοι ανάμεσα μας δεν έχουν τσίπα ας πάνε να δουλέψουν με τα αποφάγια που τους πετάνε. Τόση ανάγκη πια το ενάμιση ευρώ αμοιβή δεν νομίζω πως το έχει κανείς.

Να τους τινάξουμε τις επόμενες εξετάσεις του Μαϊου στον αέρα. Να μην πάει κανείς ούτε να εξετάσει, ούτε να επιτηρήσει, ούτε να οργανώσει. Υποχρεωμένοι δεν είμαστε από πουθενά. Και αν μας αναγκάσουν να πάμε, που δεν μπορούν, αλλά λέμε, υπάρχει τρόπος να πληρωθούν με το ίδιο νόμισμα. Ένας τρόπος είναι την ημέρα των εξετάσεων να μην εμφανιστεί κανείς. Όλοι άρρωστοι με χαρτί γιατρού. Να δω τί θα κάνουνε. Δεν πιστεύω να έχουν πρόβλημα με την αναξιοπιστία. Θα ήταν και ανέκδοτο όντας αναξιόπιστος να σε ενοχλεί η αναξιοπιστία του άλλου. Αν τελικά εμφανιστούμε μπορούμε να κάνουμε και το εξής. Οι μαθητές θα γράφουν και εμείς θα κοιτάμε αλλού, οι υποψήφιοι θα μιλάνε και εμείς θα βαθμολογούμε με άριστα ό,τι και να λένε. 100% επιτυχία στις εξετάσεις θα έχουν οι υποψήφιοι τον Μάιο. Θα είναι η συμβολή μας στην οικονομική κρίση. Θα περάσουν όλοι τις εξετάσεις, ώστε να μην χρειαστεί να ξαναπληρώσουν. Απλά.

Και επιτέλους ας καταλάβουν στο Υπουργείο Παιδείας πως

Δεν είμαστε επαίτες. Είμαστε εκπαιδευτικοί.

Δεν σας χρωστάμε. Μας χρωστάτε.

Η υπομονή μας και οι αντοχές μας εξαντλήθηκαν. Τις δουλειές σας θα μάθετε να τις πληρώνετε. Διαφορετικά να τις κάνετε μόνοι σας.

Ελένη Παπαδοπούλου



Ο.Λ.Μ.Ε.
Ερμού & Κορνάρου 2
ΤΗΛ: 210 32 30 073 - 32 21 255
FAX: 210 32 27 382
www.olme.gr
email: olme@otenet.gr Αθήνα, 22/12/10

Α.Π.:1818

ΠΡΟΣ:
την Υπουργό Παιδείας
κ. Α. Διαμαντοπούλου

ΘΕΜΑ: «Αμοιβές εκπαιδευτικών για το Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας»


Κυρία Υπουργέ,

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την απαράδεκτη μεθόδευση που ακολουθήθηκε στο ζήτημα της καταβολής των δεδουλευμένων για τους συναδέλφους που απασχολήθηκαν στο Κρατικό Πιστοποιητικό Γλωσσομάθειας.

Θεωρούμε εντελώς ανήθικη την ενέργεια του Υπουργείου Παιδείας να μειώσει τις αμοιβές των συναδέλφων εκ των υστέρων. Είναι η 2η φορά που το Υπουργείο Παιδείας ακολουθεί αυτήν την τακτική σε βάρος των συναδέλφων, γεγονός που μας κάνει να πιστεύουμε πλέον ότι η τακτική αυτή ακολουθείται συνειδητά και κατ' εξακολούθησιν.

Όσο δε αφορά τις μειώσεις επισημαίνουμε τις εξωφρενικά χαμηλές αμοιβές, οι οποίες περικόπηκαν κατά 70% μέσον όρο, με πιο τρανταχτό παράδειγμα αυτό των Επιτηρητών, οι οποίοι για 4ωρη απασχόληση το Σάββατο αμοίβονται με το «υπερβολικό» ποσόν των 11,28 ?

Η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας με πράξεις και όχι με λόγια δείχνει πόσο πολύ υπολογίζει το έργο του εκπαιδευτικού.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου